Torres del Paine - Reisverslag uit Torres del Paine, Chili van Klaas en Esther - WaarBenJij.nu Torres del Paine - Reisverslag uit Torres del Paine, Chili van Klaas en Esther - WaarBenJij.nu

Torres del Paine

Door: Esther en Klaas

Blijf op de hoogte en volg Klaas en Esther

08 Februari 2008 | Chili, Torres del Paine

Na een achtdaagse vermoeiende tocht door het Nationale park Torres del Paine zijn we vandaag in Puerto Natales aan het uitrusten.
De acht dagen in Torres waren erg mooi. Het weer dat in Patagonië nog veranderlijker is dan de mening van een politicus in verkiezingstijd was ons de hele week goed gezind. Bijna alle regen die er gevallen is viel als wij in onze tent zaten. Overdag was het vaak zonnig en redelijk warm. Het park ligt aan de zuidrand van de zuidelijke Patagonische ijskap, de grootste landijs massa buiten de pool streken. Deze ijsmassa zorgt voor prachtige plaatjes.
Om een beetje in te lopen hebben we de eerste dag zonder bepakking een mooie tocht naar de voet van de torres, waaraan het park z´n naam dankt, gelopen. Daarna zijn we in zes dagen het Torre bergmassief rond getrokken. Langs prachtige gletsjers en door oeroude bossen. Echt door de wildernis. Het lopen met volle bepakking was even wennen, maar na een paar dagen ging dat steeds beter. Elke avond lekker aan de pasta met saus, verder niks, want er was niks te koop en het zou te zwaar zijn om het allemaal mee te slepen. Dus gisteravond bij terugkeer in de bewoonde wereld lekker biefstuk en groente gegeten.
Morgen gaan we terug naar Argentinië waar we de Perito Moreno gletsjer gaan bekijken.
Esther en Klaas

• 08 Februari 2008 - 17:35

O En O Klink:

Hoi
    fijn dat alles goed gaat met jullie,ik hoorde van je ouders dat we weer mee konden kijken.
    Jullie zijn nu terug uit de het bos beter wildernis.
    We hopen dat jullie verder het goed zullen hebben.
    Bij ons gaat het heel goed goede berichten gehad van de dr in Breda.
    Hartelijke groet ook van Oma

• 08 Februari 2008 - 18:49

Ina En Aad:

Lieve Es en Klaas,

Wat een mooie foto's, geweldig zeg. Ongelooflijk, wat een mooie natuur. Super.
    Wij hebben onze koffers gepakt; alles klaar behalve het visum. We zien wel waar we terecht gaan komen. Argentinie is een goede optie!!
    Net heerlijk hachee gegeten voor wij aan de rijsttafel met stokjes zitten.

Rust heerlijk even uit om je weer voor te bereiden op de volgende trekking. Veel plezier, geniet ervan. We kijken uit naar jullie verhalen.
    Dikke kus van papa en mama.

• 09 Februari 2008 - 01:03

Geertje:

HALLO LIEVERDS.
    wAT HEERLIJK OM WEER WAT VAN JULLIE TE HOREN.wAT HEBBEN JULLIE EEN MOOIE DINGEN VAN DE MACHTIGE NATUUR GEZIEN. wIJ ZAGEN JULLIE BERICHR VANAVOND BIJ AAD EN HENNY IN LEUSDEN ZIJN NU THUIS DUS NOG GAUW EVEN EEN REACTIE, MORGEN MEER VIA MIJN EIGEN MAIL. DIKKE KUS VAN MAMA.

• 10 Februari 2008 - 22:15

Persoontjes:

Mooie foto's en indrukwekkend relaas.
    Fijn dat het allemaal goed verlopen is.
    Geniet!

• 11 Februari 2008 - 12:15

Tante Jannie:

Jullie hebben al weer heel wat gezien. Ik vind het fijn om zo via de pc de mee te reizen met jullie. Hartelijke groet uit Stellendam.

• 11 Februari 2008 - 21:15

Klaas En Hennie:

We hebben genoten van jullie trouwdag, echt schitterend. Leuk om weer eens een bruiloft mee te maken.

Ik heb wel mijn maatje gemist op de Weissensee.

Van wat we gelezen hebben, genieten jullie van de natuur en het lekkere eten.
    Fijn dat jullie dit zo SAMEN kunnen doen. Veel plezier en tot de volgende mail. Geniet ervan

• 12 Februari 2008 - 10:42

Nancy En Kees:

Heerlijk dat jullie het zo naar je zin hebben en dat alles goed verloopt. In ieder geval hebben jullie niet de visumproblemen die je vader en moeder hebben! ;-)

Geniet ervan en hou ons op de hoogte!

Liefs,
    Nans, Kees, Bronwyn-Lee & Claudia

• 14 Februari 2008 - 13:22

Koen, Greet En Kids:

Lieve Klaas en Esther,
    Super zeg die foto's, echt heel erg mooi daar, dat moet best indrukwekkend zijn geweest al die gletsjers.
    Met ons gaat alles goed.
    Liefs, Koen, Greet, Daniël, Bram en Abel