Wind, regen en uiteindelijk ook zon! - Reisverslag uit El Calafate, Argentinië van Klaas en Esther - WaarBenJij.nu Wind, regen en uiteindelijk ook zon! - Reisverslag uit El Calafate, Argentinië van Klaas en Esther - WaarBenJij.nu

Wind, regen en uiteindelijk ook zon!

Door: Esther en Klaas

Blijf op de hoogte en volg Klaas en Esther

17 Februari 2008 | Argentinië, El Calafate

Onze afgelpen week heeft in het teken gestaan van heel veel gletsjers en bergen. We begonnen met een bootocht van een dag, eerst aangelegd bij een baai waar we een heel meer vol met ijsbergen konden bewonderen, vervolgens met de boot langs de enorme gletsjers Spegazinni en Upsala. Wat enorm imposant!
Helaas kunnen we hier geen foto´s uploaden dus die volgen later.
De volgende dag op pad naar El Chalten, 3,5 uur met de bus om door het national Park daar te trekken. Bij aankomst hadden we enorm veel wind. De volgende dag met de rugzak op pad, helaas de wind was niet gaan liggen en de bergen waar we voor kwamen lagen in de wolken. Nadat de tent stond liepen we naar het uitzichtpunt om te proberen een glimp op te vangen van de berg Cerro Torre, moet adembenemend mooi zijn, maar helaas tijdens onze drie dagen in het park niet uit de wolken geweest. Wel stond er een flinke bries, zo´n windkracht 10 met rukwinden, af en toe moesten we ons schrap zetten om niet om te vallen, niet normaal.
De volgende dag naar een ander deel van het park gelopen, met helaas alleen maar regen. Dag drie maakte het gelukkig allemaal goed, zonnig en vanaf het uitzichtpunt dat uitkeek op de FitzRoy een fantatastische view.
In El Chalten hadden we nog een ander probleempje, dit toeristische dorp is niet uitgerust met een bank of geldautomaat en de creditcard acceptatiepunten zijn schaars. Gelukkig hadden we aardig wat cash bij ons en konden we ergens ook euro´s kwijt anders hadden we denk ik buiten moeten slapen en op een houtje moeten bijten.

Nog even kort over gisteren, na een hele slechte nachtrust, er zijn hier dorpsfeesten met als gevolg een hoop dronkenlui op onze camping, gingen we een big ice trekking maken. Uitgerust (maar nog wel een beetje moe) met steigijzers en een klimgordel (alleen voor noodgevallen) hebben we 3,5 uur over de gletsjer Perito Moreno gelopen. Dit was een super ervaring, zo mooi!
Nu is het tijd om het hoger op te zoeken voor wat warmer weer, dus vanmiddag vertrekken we naar Bariloche.
Bedankt voor alle reacties, leuk om ook wat van jullie te horen.

• 17 Februari 2008 - 15:51

Klaas En Hennie:

Groeten uit een koud 0 maar zonnig Eindhoven.
    Luuk is hier we zijn met hem naar het opvang centrum voor papegaaien geweest.
    Hij wordt al een echte praatjes maker.
    Klaas zal jullie via hotmail nog wel een verslagje sturen van de weissensee.
    We lezen jullie verslagen met plezier.
    Have fun together.
    Liefs van ons

• 17 Februari 2008 - 17:25

Geertje En Jaap:

'Hoi lieverds

even een klein krabbeltje van ons, fijn weer een berichtje op jullie site te zien. we hebben wel steeds contact, maar ik vind het allemaal maar weer super wat jullie hebben gedaan en gezien. wij hebben vanmiddag 15 km gelopen , prachtig zonnig weer, iets kouder dan afgelopen week maar oké.veel plezier en tot mails.

liefs papa en mama.

• 17 Februari 2008 - 20:14

Greet, Koen En Kids:

Hallo!!!
    Jullie hebben echt weer veel gezien en gedaan! Gaaf hoor. We zijn heel benieuwd naar de foto's.
    Ik heb een paar foto's van mama op mijn hyves staan. Van Petri hebben we nog niks gekregen maar zodra er wat komt dan mail ik ze door.
    Lekker gaan genieten van wat warmer weer, wij zijn jaloers want hier is het koud.
    Liefs Koen, Greet, Daniël, Bram en Abel.

ps, Daniël vraagt elke dag waar jullie zijn en als we dan zeggen Argentinië, krijg ik als reactie: nog steeds!!!

• 18 Februari 2008 - 11:24

Aad En Ina:

Ha reislustigen,

Wat een avonturen, geweldig. Ongelooflijk wat jullie meemaken en zo blijken de euro's toch van pas te komen. Wat een stoere tochten maken jullie in een prachtig land.

Hier in Ho Chi Minh City alles ok. Papa is weer aan het les geven en geniet ervan. Ook veel straatverkopertjes herkennen hem. Soms lopen we een straatje om zodat we niet weer een flesje water of iets dergelijks moeten kopen. Je kleding hebben wij afgegeven bij school om ze zodoende te verspreiden onder de kinderen.

Nou, lieve Esther en Klaas, we horen weer graag wat van jullie.

Kus, papa en mama