Terug uit Chili, zere benen, maar voldaan gevoel - Reisverslag uit Buenos Aires, Argentinië van Klaas en Esther - WaarBenJij.nu Terug uit Chili, zere benen, maar voldaan gevoel - Reisverslag uit Buenos Aires, Argentinië van Klaas en Esther - WaarBenJij.nu

Terug uit Chili, zere benen, maar voldaan gevoel

Door: Esther en Klaas

Blijf op de hoogte en volg Klaas en Esther

24 Februari 2008 | Argentinië, Buenos Aires

De trekking in Chili was zwaar, maar zeer de moeite waard en heel anders dan onze vorige trekkings.
Bij de ingang van het National Park moesten we ons inschrijven en kregen we direct te horen dat de trip van A naar B die wij gepland hadden niet meer mogelijk was, door een aardverschuiving van een jaar geleden. Dus plan gewijzgd en besloten, dezelfde weg heen en terug te lopen. Door het reizen en inkopen doen op dag 1 bleef er weinig tijd voor wandelen over, vlak na het inschrijfpunt was een camping die duidelijk stond aangegeven, maar een half uur verder zou nog een kampeerplaats zijn. Na een half uur nog steeds geen bordje, gelukkig kwamen we locals te paard tegen en we vroegen hen naar de volgende camping, over drie uur. Dat werd wat te laat, maar ze zeiden ons dat we onze tent ook gewoon in het weiland op konden zetten. Dus daar stonden we die nacht met z´n tweetjes in de bush, wel romantisch.
De volgende dag vroeg vertrokken om de tocht door het regenwoud naar boven te lopen, een stijle weg 800 meter omhoog. Eindelijk boven onze tent opgezet even op adem gekomen en de vulkaan Puyehue beklommen, een nog steilere tocht door het lava gruis, gelukkig zonder volle bepakking. (Spartaners ik blijf ondanks dat ik even niet hardloop goed in conditie, dus de dinsdag dat ik in Nederland ben kom ik zeker mee trainen). Op de rand van de krater hadden we een fantastisch uitzicht. De terug weg was een stuk leuker, we konden grote stukken naar beneden sleeën door de sneeuw!
De volgende dag op naar de Banos, de warm water baden. Een heel ander landschap, alleen maar as en lava gruis. ´s Middags lekker gebadderd. De volgende morgen op naar de geisers, heel apart om te zien, kokende modder, zwavel afzetting (met de bijbehorende geur) en veel stoom. Kortom we hebben genoten en weer veel gezien.
Nu laten we de benen even bijkomen en genieten we van het mooie weer en het lekkere eten. Verder hebben we ook een aantal foto´s van de bruiloft toegestuurd gekregen deze staan bij berichtje 1.
Groetjes Klaas en Esther

  • 24 Februari 2008 - 18:24

    Koen, Greet En Kids:

    Lieve Klaas en Esther,
    Wat hebben jullie weer veel gezien zeg!, klinkt allemaal erg mooi. Ook weer mooie foto's en lekker zeg in zo'n warm bad midden in de natuur!
    Hier gaat alles goed ik stuur gauw weer een e-mail.
    Liefs Koen, Greet, Daniël, Bram en Abel

  • 24 Februari 2008 - 21:05

    Tessa:

    Hoi Esther & Klaas,
    Super leuk om zo jullie verhalen bij te houden en de foto's te bekijken! Echt een prachtige reis lijkt me!! Zo mooi die witte ijsbergen en blauwe lucht!! En die vulkaan lijkt me ook zo indrukwekkend! Ik wacht het volgende avontuur af vanuit Amsterdam. Hier gaat alles prima.
    Liefs. Tessa.

  • 25 Februari 2008 - 12:26

    O En O Klink:

    Hoi,
    Fijn dat jullie ons de belevenissen vertellen en de mooie footo's laten zien,we volgen jullie met belangstelling,en ook bedankt voor de mail met de hartelijke woorden.
    we wensen jullie nog veel plezier verweg van ons.
    Hartelijke groet uit middelharnis,ik zal ook e.a overbrengen naar je andere o en o

  • 25 Februari 2008 - 15:09

    Richard Bosman:

    leuk om jullie verhalen te lezen vanuit het verre Argentinie / Chilli. Kan bijna niet romantischer als pas getrouwd stel. Ik blijf jullie verhalen met verbazing lezen... Sterkte en tot binnenkort.

  • 25 Februari 2008 - 18:01

    Stephanie:

    Heej,

    Super om jullie berichtjes te lezen, stoer hoor wat jullie allemaal ondernemen.

    Ik lees het met veel plezier!

    beetje late reactie, maar nogmaals erg leuk om op jullie huwelijksfeest geweest te zijn, jullie zagen er prachtig uit! En hebben zelf volgens mij echt genoten.

    Veel plezier!

    Liefs Stephanie

  • 25 Februari 2008 - 20:34

    Steven:

    Hoi Klaas en Esther,
    ideaal zo'n website. kunnen we lekker lezen wat voor avonturen jullie allemaal meemaken. Klinkt erg goed allemaal. we worden er al een beetje jaloers van.
    Gelukkig hebben we hier in nederland ook een bubbelbad en met een beetje dagdromen komen we ook een eind.
    heel veel plezier en groetjes,
    steven, miranda, tessa en .....

  • 25 Februari 2008 - 22:04

    Geertje:

    Hallo lieverds.
    Wat hebben jullie weer veel gezien hé en beleefd hé. Ik hoop dat het weer goed met jullie gaat.Hier alles oké. Wij zijn vanavond met tante Inge en Henk en Erna uit eten geweest en nu nog even internetten. We mogen even de laptop van Eric gebruiken en ze zullen hier nu ook voor tante Inge de berichten bijhouden en ook reageren. Geniet nog maar lekker samen en rust ook een eetje uit. Zodra wij weer thuis zijn bericht ik weer via de e-mail. Lieve groeten van ons allemaal en een dikke knuffel van mij, mama, papa, Henk en Erna, tante Inge en Eric.

  • 26 Februari 2008 - 14:02

    Aad En Ina:

    Hoi lieve Esther en Klaas,

    Wij zijn net terug uit Cambodja en gelijk de laptop aangezet om te zien of er nieuws is van jullie. Gelukkig, weer een bericht met daarbij mooie foto's. Ongelooflijk wat jullie mee maken en zien. Ook wij hebben veel moois gezien in Cambodja, we sturen nog wel een email met onze belevenissen.

    Trouwens de foto's van de bruiloft zijn ook super.

    Wij gaan snel een hapje eten. Lange reis gehad met weinig lekkers.

    Kus voor jullie beiden.

  • 27 Februari 2008 - 16:56

    Bri:

    he Klaas en esther,

    Wat gaaf om alle verhalen te lezen. De foto's zijn ook erg mooi. Als ik ze zo zie denk ik...ooo wil ik ook haha...super gaaf man, ook erg indrukwekkend lijt me. Ik kijk weer uit naar jullie volgende verhaal.

    liefs bri

  • 02 Maart 2008 - 12:24

    Leon&Marloes:

    Ola!

    Die foto's zien er echt wel heel goed uit zeg! Wij zijn jaloers
    Gister zijn we terug gekomen uit Andelsbuch. Veel zon gehad en genoeg sneeuw op de pistes. Helaas door de zon aan het einde van de dag papsneeuw. We kunnen niet alles hebben natuurlijk. Lekker weekje gehad dus zonder breuken en/of ongelukken!

    Groeten

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Klaas en Esther

We wonen alweer 1,5 jaar in Australië en dat bevalt heel goed. Zo goed zelfs dat we net een huis gekocht hebben!

Actief sinds 23 Juli 2012
Verslag gelezen: 106
Totaal aantal bezoekers 55995

Voorgaande reizen:

27 Januari 2008 - 28 Januari 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: