On the beach! - Reisverslag uit Puerto Madryn, Argentinië van Klaas en Esther - WaarBenJij.nu On the beach! - Reisverslag uit Puerto Madryn, Argentinië van Klaas en Esther - WaarBenJij.nu

On the beach!

Door: Esther en Klaas

Blijf op de hoogte en volg Klaas en Esther

04 Maart 2008 | Argentinië, Puerto Madryn

Na een dagje strand, is het weer tijd voor een korte update. In Bariloche hebben we de laatste dagen gekampeerd, een leuke camping direct aan het meer. Een ochtendje gewandeld, ´s middags zonnen, dagje gefietst en daarna weer zonnen, het was heerlijk relaxed. Alleen het gehucht (Colonia Suiza) waar we kampeerden was wat saai. Wij om 22.30 op pad voor een drankje, alles dicht! Op de camping bij het soort van restaurantje konden we een fles wijn kopen, kostte een hoop moeite, ons Spaans is nog steeds niet helemaal je van het maar hun Engels is nog veel erger. Uiteindelijk voor 8 pesos (€ 2-)met een fles koude witte wijn terug naar de tent.
Inmidels zijn we alweer een aantal dagen zo´n 1000 km verderop, aan de kust. Hier hebben we de afgelopen dagen in een huurautootje rond gereden. Een pinguinkolonie bezocht, een groot afgezet stuk strand en duinen met duizenden pinguins, een grappig gezicht. Ook twee dagen over de Peninsula Valdes gereden, Klaas zijn handen trillen nog van alle onverharde wegen. Op dit schiereiland hebben we zeeleeuwen, zeeolifanten, pinguins, guanaco´s en armadillo´s gezien. In dit jaargetijde komen er ook af en toe Orca´s het strand op om een zeeleeuw te eten, maar dat spectakel hebben we helaas gemist. We zijn nu Puerto Madryn, waar we bruin worden op het strand en morgen het Eco centre (een museum) gaan bezoeken. Vrijdag vliegen we door naar Buenos Aires en zaterdag naar Iguazu, waar enorme watervallen te zien zijn. Wij genieten nog even verder!

• 04 Maart 2008 - 22:19

Geertje.:

mama.Hoi lieverd

Wat heerlijk weer een berichtje van jullie te krijgen en wat hebben jullie weer veel gezien. Dit is echt de moeite waard om mee te maken. Geniet nog maar lekker van elkaar, de natuur en de vrijheid.

dikke knuffel van

• 04 Maart 2008 - 22:24

Geertje:

In het vorige berichtje een foutje, komt van mijn nieuwe laptop, maar het gaat steeds beter.
    hier dan nog een echte knuffel van mama.

• 05 Maart 2008 - 16:09

Koen, Greet En Kids:

Lieve Klaas en Esther,
    Fijn om weer wat van jullie te horen!
    Jullie hebben echt weer veel gezien zeg! Gaaf zeg om al die dieren in het wild te zien. Lekker genieten nog van het mooie weer en de watervallen.
    Liefs Koen, greet, Daniël, bram en Abel

Ps. Bedankt voor je lieve mailtje Klaas

• 05 Maart 2008 - 17:13

O En O Klink:

Dank voor de informatie,Ja Ja een goedkoop wijntje in de tent hoeft niet verkeerd te zijn,toch wel leeg gemaakt!!
    Lijkt me daar wat warmer dan hier,maar de vorst is weer weg,dus Klaas de elfstedentocht kun je wel vergeten.
    We hopen dat jullie verder zullen genieten.
    Groetjes uit middelharnis,en tot ziens
    o en o

• 05 Maart 2008 - 19:22

Karin Huisman:

Wat leuk dat jullie het zo naar je zin hebben en dat is ook wel te begrijpen als je dit allemaal leest. Een huwelijksreis om nooit te vergeten!

• 05 Maart 2008 - 20:22

Aad:

Ola,

Como estas? vino blanco, vino tinto en zo kan ik natuurlijk nog wel even doorgaan met wat Spaanse les. Met een gulle lach, vriendelijkheid en natuurlijk wat geld op zak komen jullie er wel!
    De guanaco en de armadillo heb ik maar even op het internet opgezocht. Zien er fraai uit, maar in het echt ongetwijfeld nog veel fraaier. Geniet nog (ruim een week) en voor 8 pesos mogen jullie op onze kosten ook nog wel een drankje nemen.

Veel liefs,
    Aad en Ina

• 06 Maart 2008 - 05:24

Maarten En Marja:

Zo, zo, jullie genieten zo te lezen.
    Mooi om zo de natuur te zien. En een flesje wijn bij de tent is veel romantischer dan in een kroegje. Nog 1 week, geniet er van!!!!!!!!!