Slecht weer en nog geen kangeroe gezien - Reisverslag uit Adelaide, Australië van Klaas en Esther - WaarBenJij.nu Slecht weer en nog geen kangeroe gezien - Reisverslag uit Adelaide, Australië van Klaas en Esther - WaarBenJij.nu

Slecht weer en nog geen kangeroe gezien

Door: Esther en Klaas

Blijf op de hoogte en volg Klaas en Esther

27 Maart 2008 | Australië, Adelaide

Maar ondanks dat vermaken we ons prima, en vergeleken bij de sneeuw in Nederland valt het weer hier wel mee. Vrijdagochtend kwamen we aan op het vliegveld van Adelaide, eerst een grondige controle want ze zijn hier bang voor mond- en klauwzeer. Er mocht geen aarde etc. mee het land in, in Nederland hadden wij (eigenlijk onze moeders) de schoenen al goed schoon gemaakt. Ook onder de spatborden van de fiets werd gecontroleerd en die waren niet goed schoon, dus Klaas mee een kantoortje in waar de spatborden schoon gemaakt werden.
Nadat we de fietsen rijklaar gemaakt hadden konden we met alle baggage vertrekken richting Glenelg, de strand wijk van Adelaide. Nog geen 10 minuten later zat er al een lek in mijn anti-lekbanden, ik was door een stuk ijzer gereden, dus echt een goed begin. Het weer was de eerste drie dagen prima, maar sinds dinsdag staat er een sraffe wind en regent het regelmatig. Het is voor Adelaide de eerste regen sinds drie maanden, dus hier zijn ze er wel blij mee. De temperatuur is gezakt van 40 graden anderhalve week terug naar 20 graden.
In Glenelg is het world grand prix beachvolleybal toernooi, Klaas werkt deze eerste anderhalve week voor Beachteam Holland. Morgen begint het hoofd toernooi, vandaag en gisteren waren de voorrondes. De dames van team Holland moesten zich nog kwalificeren en hebben dat gedaan door gisteren en vandaag te winnen.
Verder hebben we alvast de eerste dingen geregeld en zijn we vandaag op pad geweest voor een auto. Helaas is het ruim een uur fietsen naar het deel van de stad waar de meeste autodealers zitten, we hadden vandaag niet genoeg tijd om meerdere dealers te bezoeken, dus gaan we binnenkort terug om verder te kijken.
Volgende week komt de rest van onze spullen aan en als we een auto hebben gaan we naar Kangaroo Island.

Ps. We hebben inmiddels ook een Australisch mobiel telefoonnummer. Via de belbazaar kun je ons voor 9 cent p. minuut bellen.
De toegangscode van de belbazaar is 0900 0822
Ons mobiele nummer is 0061 449946231. Let op het is bij ons 9,5 uur later dan in Nederland.

• 27 Maart 2008 - 10:00

Jan En Errie:

We hebben jullie brief van
    27 mrt zoeven gelezen een
    lekke band en regen,het is
    hier ook nog koud.Leuk dat
    we zo nog wat lezen van
    jullie,wij wensen jullie
    veel succes in de toekomst.
    de groetjes.

• 27 Maart 2008 - 15:37

Frank Mélotte:

Bandenpech klinkt wel weer vertrouwd Nederlands! Afgelopen weekend was de marathon van Utrecht met sneeuw en harde (koude)wind. Heel wat anders dan vorig jaar in Rotterdam. Succes met de Beachteams. We horen daar hier goede berichten van.

• 27 Maart 2008 - 17:58

Geertje:

Fijn weer een berichtje van jullie. Goed te horen dat het jullie goed gaat. We blijven jullie vogen en verder bellen en mailen. dikke kus mama.

• 29 Maart 2008 - 22:32

Ronald, Geeske, Kids:

Fijn om te lezen dat jullie goed zijn aangekomen.
    Succes komende tijd met t volleyballen en de zoektocht naar een auto (en rest)
    Groetjes....

• 31 Maart 2008 - 16:39

O En O:

bandenpech,we moesten gelijk aan iemand anders denken,maar die is niet zo ver van huis.
    Al een vervoermiddel gekocht?we zijn beniewd wat het gaat worden.
    Wij hadden hier een heel mooie dag veel zon!!!!!
    Wij vinden het fijn te horen dat het goed gaat met jullie...
    Hartelijke groet uit de Essenlaan in middelharnis.
    o en o klink