We hebben een auto! - Reisverslag uit Adelaide, Australië van Klaas en Esther - WaarBenJij.nu We hebben een auto! - Reisverslag uit Adelaide, Australië van Klaas en Esther - WaarBenJij.nu

We hebben een auto!

Door: Esther en Klaas

Blijf op de hoogte en volg Klaas en Esther

01 April 2008 | Australië, Adelaide

De auto is gekocht, een Toyota Landcruiser Prado Grande, groot genoeg voor al onze spullen. Op de site www.agostino.com.au, is ie te vinden.
Ook verder gaat het goed met alles regelen, de bankrekening is geopend, de medische verzekering geregeld, een all-risk verzekering voor de auto etc. Toen we vandaag gingen informeren naar het rij-examen dat we hier moeten doen bleek dat dat in South Australia (als enige staat) niet hoeft als je een Nederlands rijbewijs hebt. Ik weet nog hoe zenuwachtig ik 9 jaar geleden was en opnieuw examen doen aan de linkerkant van de weg zag ik niet echt zitten. Het enige is dat we weer even terug naar Adelaide moeten om het rijbewijs op te halen, dat hebben we er graag voor over.
Als het goed is dan is het geld morgen bij de autodealer binnen en kunnen we auto ophalen. Donderdag verwachten we de vracht. Als we die hebben willen we naar de Barrossa valley rijden waar veel bekende wijnen zoals Jacobs Creek en Wolf Blass vandaan komen.
Vandaag hebben we naast de regel-dingetjes de Botanical Garden bezocht, heel erg mooi aangelegd. Het was heerlijk weer, zonnig en zo'n 25 graden. Het leuke was dat we ook nog door een jongen werden aangesproken die Nederlandse ouders heeft maar in Adelaide geboren is, hij raadde ons aan om ook de Adelaide Mountains te bekijken omdat het daar erg mooi, rustig en goedkoop wonen is. Volgende week als we de auto hebben willen we daar ook een kijkje gaan nemen. Daarnaast gaan we naar Kangaroo Island, om daar een paar dagen te kamperen en hopelijk koala's, kangeroes en zeeleeuwen te zien. Vervolgens terug naar Adelaide om onze rijbewijzen op te halen, als we die hebben kunnen we echt op pad en vertrekken we richting Melbourne in Victoria.

• 01 April 2008 - 10:08

Greet En Co:

Lieve Klaas en Esther,
    Wow mooie auto!!! En groot! Fijn zeg dat jullie geen examen hoeven te doen, scheelt een hoop zenuwen.
    Hier alles goed, met de mannen ook, Daniël vraagt elke keer of we jullie nog even op de computer kunnen zien.
    Tot snel weer,
    Liefs Greet, Koen, Daniël, Bram, Abel en mama

• 01 April 2008 - 20:15

Frank Mélotte:

Lekkere bak! Is de benzine daar niet zo duur??? :D Hoe zit het inmiddels met jullie traningen? Komt daar nog wat van, of zijn de hardloopschoenen nog niet uitgepakt. Groetjes uit Lisse

• 03 April 2008 - 04:17

Maarten En Marja:

Ha zwervers!!!!
    Leuk te lezen hoe het met jullie gaat. Gelukkig hoef je geen rij examen te doen, dat zou denk ik niet echt mee vallen. Je bent zo aan je eigen rijstijl gewend dat in eens de regeltjes na komen niet mee zal vallen. Als ik zo eens de tempratuur lees die jullie hebben, dan is dat beter dan hier. Geniet ervan!!!!!!
    Pas goed op elkaar.

• 06 April 2008 - 14:28

Jan. Marijke En Kids:

hoi Klaas en Esther,
    Fijn te lezen dat alles goed gaat. Leuke auto. Tijdens al het genieten en indrukken opdoen ook al op zoek naar woonruimte en werk? DWK is gisteren 3e van Nederlandse A-competitie te worden. Is alles goed gegaan bij de beachvolleyballers?

Tot spoedig,

Jan en Marijke

• 07 April 2008 - 19:24

S,M,T En ....:

Hoi Klaas en Esther,
    zo te lezen beginnen jullie je al langzaam thuis te voelen of hebben jullie nog steeds het gevoel dat jullie op vakantie zijn.
    Handig dat alles zo lekker loopt.
    We zijn benieuwd waar jullie uiteindelijk belanden, maar dat horen we vast wel.
    Miranda mag nog 5 weekjes uitbuiken.
    Veel plezier met zoeken naar een leuke woon en werkplek.
    Tot lezens of horens.
    Steven, Miranda en Tessa.