Terug van Kangaroo Island - Reisverslag uit Adelaide, Australië van Klaas en Esther - WaarBenJij.nu Terug van Kangaroo Island - Reisverslag uit Adelaide, Australië van Klaas en Esther - WaarBenJij.nu

Terug van Kangaroo Island

Door: Esther en Klaas

Blijf op de hoogte en volg Klaas en Esther

11 April 2008 | Australië, Adelaide

Nadat we vrijdag eindelijk onze spullen die met een vrachtvliegtuig gekomen waren mochten ophalen (daar gingen intensieve controles door de douane en quarantaine aan vooraf), was het zaterdag tijd om op pad te gaan naar Kangaroo Island. Esther was hier 7 jaar geleden met Mark al geweest en Klaas wilde dit eiland ook graag bekijken.
‘s Ochtends was het racen om op tijd bij de boot aan te komen, gelijk even de auto kunnen testen, hij is geslaagd.
De eerste nachten kampeerden we op een camping met koala’s in de bomen rondom de tenten. Heel bijzonder om vanuit de tent een koala te kunnen zien. Bij de camping was ook een wandelpaadje met kangeroes, wallabies, zwarte zwanen en lepelaars.
De volgende dag hebben we de Remarkable Rocks (zie foto’s) bekeken en zijn we naar een plaats geweest waar we zeehonden konden bekijken. Verder wat gewandeld, maar dat viel een beetje tegen omdat afgelopen zomer het halve bos afgebrand is.
Op de camping stonden andere Nederlanders bij wie we uitgenodigd werden voor een glas wijn, zij vertelden ons dat Seal Bay ook erg de moeite waard is.
Seal Bay is een strand waar zeeleeuwen liggen en waar je ze van heel dicht bij kunt bekijken. Het leukste waren de jongen die aan het golfsurfen waren.
Verder nog de Little Sahara bezocht, een wandeltocht van 18 km gelopen en een paar hele mooie strandjes gezien.
Gisteren zijn we terug gereden door de Adelaide Hills om daar de eventuele woonmogelijkheden te verkennen, twee dorpen waren erg leuk en houden we voorlopig in gedachten. Nu staan we weer op onze vertrouwde camping, waar het halve caravanpark is afghuurd door een groep, gelukkig kon er voor ons nog een plekje gecreeerd worden. Maandag reizen we weer verder.

Ps. Om op de vragen van Frank terug te komen de benzine is hier inderdaad een stuk goedkoper dan in Nederland omgerekend 88 eurocent, de auto loopt 1 op 9, dat valt ons nog mee. Het hardlopen schiet er inderdaad nog een beetje bij in, dit weekend maar eens een frisse start maken.

• 11 April 2008 - 05:46

Frank:

Wat geestig, die surfende zeeleeuwen. Veel plezier!

• 11 April 2008 - 06:31

Aad:

Ha lieve Es en Klaas,

Als ik zo jullie verhaal lees en met name de foto's zie dan lijkt dat leven me ook wel wat......
    De auto ziet er stoer uit.
    Veel plezier de komende week. Wat zijn de plannen?

Liefs,
    Aad

• 11 April 2008 - 06:54

Maarten En Marja:

Zo, mooi zeg! Dan weet je toch ook niet wat je ziet als er zo,n beest boven je tent hangt.Wel heel bijzonder. Prachtige foto,s we wachten het volgende bericht weer af.
    Fijne tijd!!!!!!!!

Groet uut Meneerse

• 11 April 2008 - 07:14

Greet, Koen En Kids:

Lieve Klaas en Esther,
    wat hebben jullie alweer veel gezien zeg!
    Mooie foto's ook en erg bijzonder om zo dicht bij al die dieren te zijn. Koala's boven je tent is toch wel speciaal.
    Waar gaan jullie maandag naartoe?
    Liefs, Greet, Koen, Daniël, Bram en Abel

• 11 April 2008 - 08:11

Ina:

Super zeg... Heel leuk gezicht die surfende zeeleeuw! Deze plaats staat gelijk genoteerd op mijn verlanglijstje.

Liefs en ik bel jullie zo dadelijk.
    mama

• 11 April 2008 - 08:27

Oma Klink:

Lieve Es en Klaas,
    Hier een berichtje van oma.
    Wat zien jullie toch veel,en wat een mooie foto's ik zou bijna jaloers op jullie worden,en wat een stoere auto.
    Bij ons gaat het goed,ook met opa fijn he.
    We kijken uit naar het volgende berichtje.
    Groetjes en een kus voor jullie allebei
    oma klink

• 11 April 2008 - 10:32

Geertje:

hoi lieverds.

Wat een prachtige foto,s en wat een heerlijke tijd hebben jullie toch. Wat schitterend al die mooie beesten en wakker worden met een koala boven je tent is wel heel bijzonder. Fijn om weer wat te horen. Probeer zometeen even te bellen. liefs mama.

• 11 April 2008 - 20:24

Durk En Anna:

Hallo Klaas en Esther. Heel fijn dat we zo een beetje mee kunnen genieten van jullie belevenissen. lijkt ons een geweldige ervaring. hier alles OK . groetjes van ons beide. geniet van jullie verblijf daar.

• 14 April 2008 - 11:19

Leon&Marloes:

Mooie auto!! 't Is dus uiteindelijk toch een grote auto geworden ;-) Ziet er goed uit.
    En mooi foto's weer.
    Hier alles nog steeds helemaal prima. Leon heeft gister weer getennissed en beide partijen gewonnen. Jacco en Eric deden het ook prima, maar dat mag ook wel met hun niveau. Haha. En ik heb me prima vermaakt in het zonnetje.

Deze week gaan we eens kijken of dat ik (Marloes) ook kan skypen, kunnen we elkaar weer eens real spreken. Begreep van Ina dat het prima te doen is, dus moet lukken.

Oké, ik ga weer an den Arbeit.

Liefs
    Leon&Marloes

• 15 April 2008 - 13:41

Jan En Errie:

Jullie bericht gelezen een mooie auto hoor daar kom je wel een eindje mee weg. En wat een mooie dieren daar, het is echt genieten.Veel succes verder

• 15 April 2008 - 18:25

Persoontjes:

Hello,
    Heerlijk allemaal zeg, om jaloers op te worden.
    Mooie auto, mooie beessies, mooie omgeving....
    Geniet er maar van, wij tellen af naar spruit nr 3, ook leuk.
    Succes met alles en veel plezier!!

• 24 April 2008 - 08:44

Meine En Willy:

Hoi klaas en esther, leuk om jullie zo te kunnen volgen en om zo ook wat van Australië te zien, succes met jullie missie! Groetjes van de schreibers uit delzijl.