Outback, Grampians en Great Ocean Road - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Klaas en Esther - WaarBenJij.nu Outback, Grampians en Great Ocean Road - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Klaas en Esther - WaarBenJij.nu

Outback, Grampians en Great Ocean Road

Door: Esther en Klaas

Blijf op de hoogte en volg Klaas en Esther

24 April 2008 | Australië, Melbourne

Anderhalve week geleden zijn we dan eindelijk vertrokken vanuit Adelaide op weg naar Melbourne. Toen ook de laatste dingen geregeld waren was het dan eindelijk tijd om op pad te gaan. Voor ons vertrek brachten nog een kort bezoek aan de Barossa Valley, voor de vinologen onder ons, het wijn Mekka van Australie, waar we ons de wijntjes van de firma Wolf Blass en Jacob's Creek goed lieten smaken. Het werd nog even dobbelen wie er terug moest rijden, ofwel wie al dat lekkers dus weer uit moest spugen.
Onze eerste stop na Adelaide was het plaatsje Berri aan de Murray River bij de grens met Victoria. Hier moesten we nog een autonummerplaatje ophalen voor aan het fietsenrek. Wie zich nu afvraagt of dat niet in Adelaide had gekund; Ja dat kon, maar dan moesten we nog langer wachten en Berri lag redelijk op de route naar de outback van Victoria, waar we een paar nationale parken wilden bezoeken. Tot ons grote geluk was het bordje bij aankomst nog niet in Berri aangekomen en mochten wij zomaar nog een extra dagje blijven. De mate waarin het interessant is om in Beri te blijven komt namelijk overeen met die van Broek op Lange Dijk, om maar eens een spannende plek te noemen.
Eindelijk de grens over met Victoria, ontdaan van al onze groente en fruit, het was namelijk niet de bedoeling dat er een fruitvliegje mee zou reizen, kwamen we aan in het Murray Sunset National Park. In dit park van zandduinen konden we mooi de 4 wiel aandrijving van onze auto testen en hij is met vlag en wimpel geslaagd. Het zand was geen enkel probleem, wel de kangaroe die om de bocht zomaar op de weg lag te slapen. Gelukkig zit er ABS op de auto en kan Skippy het nog navertellen.
Na de nacht doorgebracht te hebben bij de Pink Lakes, reisden we de volgende dag via het Wyperfeld National Park naar Halls Gap midden in de Grampians. De Grampians is een berggebied ongeveer 250km boven Melbourne met prachtige rotsformaties en veel kangaroes. In de Grampians zijn we vier dagen gebleven. We hebben een aantal wandelingen gemaakt naar plekken als "The Balconies", "The grand Canyon" en " The Pinnacle". Verder nog een middag gefietst op aanraden van de meneer van de toeristen info rond een stuwmeer. Moest erg mooi zijn al had hij er zelf nog nooit gefietst. Dus vol goede moed gingen wij op pad. Eerst 9 kilometer alleen maar afdalen, dus dat beloofde al at voor de laatste 9 en rond het meer was het een pad van voornamelijk los zand. Dat de toeristen informateur er zelf nog nooit gefietst had geloofden wij toen maar al te graag.
Vanuit de Grampians trokken we de laatste paar dagen via de Great Ocean Road naar Melbourne. Langs de Great Ocean Road zijn een aantal prachtige uitzichtspunten met illustere namen als "The Twelve Apostels" en "London Bridge". Verder liggen er langs de weg een paar prachtige regenwouden en gumtree bossen vol Koala's. De avonden en nachten op de campings werden inmiddels zo koud dat we een kacheltje hebben aangeschaft en nu is de tent weer heerlijk warm. Vanmorgen voordat we in Melbourne aankwamen, tijdens een korte wandeling naar een waterval, hadden we nog een korte ontmoeting met een slang. Nu staan we veilig op de camping in Melbourne en gaan we morgen tijdens de natioale feestdag Anzac Day de stad maar eens verkennen.

• 24 April 2008 - 11:56

Karin Huisman:

Wat een fantastisch verhaal, je hebt echt talent op dit vlak.Jullie hebben wel een heel leuk leventje momenteel!Houden zo en GENIETEN!

• 24 April 2008 - 13:34

Richard Bosman:

Kunnen we nog ruilen, wat een mooi avontuur beleven jullie tot nu toe.... Wij lopen zo nu en dan wat en regenen doet het ook regelmatig... Nog veel plezier op jullie avonturenreis en denk nog maar eens aan de "bollenstreek" die nu wel mooi in bloei staan ;-)

• 24 April 2008 - 13:51

Tante Jannie:

Dat is een schitterend verhaal. Een hele belevenis,je zou er zo bij willen zijn. Groetjes en veel plezier.

• 24 April 2008 - 16:06

Geertje.:

Heerlijk om weer wat te horen. Wat een supertijd maken jullie mee. En wat een talent voor verhalen schrijven. Het is fijn om zo mee te genieten, gauw tot mails of tot bellens, Heel veel liefs mama.

• 24 April 2008 - 16:17

Erica:

Geweldig om te lezen hoe jullie het nu beleven. En wat een prachtige foto's. Helemaal top!

• 24 April 2008 - 18:52

Ina:

Ha Esje en Klaas,
    Heerlijk om weer een bericht te lezen van jullie en foto's te zien. Geweldig.
    We komen graag met jullie mee genieten!
    Zullen we zaterdag weer een Skype afspraak plannen?!
    Dikke kus, mama

• 24 April 2008 - 19:12

Koen, Greet En Kids:

Hey, wat een ontzettend leuk verhaal hebben jullie er weer van gemaakt, erg leuk om te lezen en wat zien jullie veel, leuk hoor allemaal. Ik mail snel weer.
    Kus van ons allemaal

• 27 April 2008 - 08:44

Leon&Marloes:

Bedankt voor jullie kaart! Helemaal leuk!

• 28 April 2008 - 14:31

Klaas & Hennie:

Hoi KLaas en Ester,
    Leuk jullie verhalen..
    Het lijkt ons ook wel wat om zo rond te reizen. Maar helaas..
    Jullie hebben in een korte tijd al heel veel gezien en beleefd.
    Geniet ervan, we reizen graag met jullie verder.
    Liefs Klaas en Hennie.