Sneeuw, regen en kou - Reisverslag uit Batemans Bay, Australië van Klaas en Esther - WaarBenJij.nu Sneeuw, regen en kou - Reisverslag uit Batemans Bay, Australië van Klaas en Esther - WaarBenJij.nu

Sneeuw, regen en kou

Door: Esther en Klaas

Blijf op de hoogte en volg Klaas en Esther

07 Mei 2008 | Australië, Batemans Bay

Sneeuw, regen en kou, ook dat is Australië, althans in het zuiden. Op de dag van ons vertrek uit Melbourne hebben wij ‘s ochtends onze plannen op het laatste moment helemaal omgegooid. We hoorden dat het in de bergen ten noorden van de stad flink gesneeuwd had en dat was voldoende om ons wintersport hart harder te doen kloppen.
Dus vol geode moed vertrokken we richting het grootste wintersportgebied van Victoria gelegen rond de hoogste berg van de staat, Mount Buller. Bij aankomst hoorden we dat er bijna een halve meter sneeuw op de berg lag, dus in gedachten maakten we onze eerste powder run al en doken we in duizelingwekkende vaart de zwarte piste af. Maar de mevrouw van de toeristen info zette ons al gauw weer met beide beentjes op de grond, want zo vertelde ze, de liften en ski huur gaan altijd pas open met koninginnedag en onze Elizabeth is pas in juni jarig. Dus wel sneeuw, wel liften, maar niets open…
Na een kort moment van teleurstelling hebben we ons toen maar op de edele bergwandelsport gestort. Een prachtige wandeling en een zware klim verder stonden we op de beroemde Mount Buller en hadden we door de mist flarden heen een prachtig uitzicht op de besneeuwde Bergen onder ons. Bij vertrek uit Nederland hadden we ook onze gamaschen ingepakt, geen idee waarom want die heb je in Australië doorgaans niet nodig, maar nu kwamen ze mooi van pas.
Na dit besneeuwde avontuur gingen we weer terug naar Melbourne. We hadden een afspraak met een vroegere stagiëre van Klaas, ze heet geen Monica, maar Judith, om bij haar te gaan eten. De dag erna zijn we met Saskia, oud collega die ook toevallig in de stad was, gezellig Melbourne verder gaan verkennen. In de regen weliswaar, want dat deed het in Melbourne iets te vaak naar onze zin.
Door de vele regen twijfelden we lang over ons volgende reisdoel, Wilson’s Promentory, het meest zuidelijke schiereiland van het Australische vasteland. Deze landtong is een groot National Park, waar alleen maar wandelpaden doorheen lopen. Na lang wikken en wegen toch gegaan en de volgende dag, na wat nachtelijke avonturen te hebben beleefd met een Wombat die graag in onze tent wilde verblijven, hij hield waarschijnlijk ook niet van de regen, zijn we een drie daagse trektocht door het park gaan lopen. Een bijzonder mooie route door regewouden, open bossen en langs mooie baaien met nog mooiere stranden en dan ook nog eens met een vriendelijk zonnetje en 18 graden. Kortom een heerlijke tocht en weer gezellig nachtelijk bezoek van de Possums dit keer, vrolijk huppelend door onze voortent. Aan wildlife geen gebrek op Wilsons Prom.
Na deze tocht onze weg vervolgd richting Sydney waar we morgen aan hopen te komen nadat we de afgelopen twee dagen in Batemans Bay verbleven, waar de kangoeroes over het strand huppen en op de camping gezellig naast de tent, nu eens niet erin, zitten.

• 07 Mei 2008 - 12:15

Aad:

Ha Es en Klaas,

Weer volop belevenissen. Leuk om te lezen en zo ook dichtbij jullie te zijn.
    Hier is het zonnig, ca 26 graden, kortom prachtig weer. Eén probleem, de beschikbare tijd om ervan te genieten is (voor ons) beperkt. Hopelijk wordt het bij jullie wat beter weer, zodat je daar ook van kunt genieten. Goede reis verder, veel plezier en tot gauw.
    Liefs,
    Aad

• 07 Mei 2008 - 14:11

Ina:

Lieve Esther en Klaas,

Is onze Bea toch nog niet zo gek als je haar vergelijkt met Elisabeth (in veel opzichten trouwens).
    Nu de rollen omgedraaid; wij genieten van de zon en jullie van de sneeuw. Leuke foto's! Ik probeer er een uit te printen om hem op ons prikbord te hangen.
    Leuke tijd in Sydney, geniet ervan.
    Kus, mama

• 07 Mei 2008 - 19:23

Geertje:

Hoi lieverds.

Wat weer een leuk verhaal, wat beleven jullie veel mooie dingen hé. Fijn dat wij vanmorgen weer even hebben bijgepraat. Ik wens jullie een fijne tijd in Sydney. Tot gauw weer en ook de groetjes van papa.
    dikke kus mama.

• 09 Mei 2008 - 15:38

Frank:

Jullie in de sneeuw en wij alweer bijna in de marathon van Leiden (dus weer - veel te - hoge temperaturen). Afijn, wij zullen er maar het beste maar van maken. De gamaschen blijven bij ons thuis.