Een plek onder de zon - Reisverslag uit Sydney, Australië van Klaas en Esther - WaarBenJij.nu Een plek onder de zon - Reisverslag uit Sydney, Australië van Klaas en Esther - WaarBenJij.nu

Een plek onder de zon

Door: Esther en Klaas

Blijf op de hoogte en volg Klaas en Esther

28 Mei 2008 | Australië, Sydney

Het is alweer een tijdje geleden dat we voor het laatst iets op de site gezet hebben. Inmiddels zijn we in Noosa aangekomen. Toen we hier aan kwamen hadden we allebei het gevoel dat dit de juiste plek is om te gaan wonen. Er is woonruimte genoeg, maar voor dat we ons installeren willen we eerst werk hebben. We hebben een lijstje gemaakt van alle fysio praktijken en daar is Klaas vandaag langs gegaan met een brief en cv. Over het algemeen werd Klaas enthousiast ontvangen. We duimen! Horeca werk is makkelijk te vinden in deze omgeving, zaterdag gingen we met Saskia (ex-collega van Klaas) eten bij de Yacht & Rowing Club en die meneer zei dat hij Esther zo aan een baan kon helpen.
In Noosa hebben we het National Park bezocht, niemand in het park kijkt voor zich uit, maar iedereen tuurt omhoog om een koala te spotten, dit leidde er bij ons toe dat we bijna over een Carpet Phyton struikelden. Deze lag op het pad te zonnen, Crocodile “Klaas” Dundee probeerde de phyton nog om zijn nek te leggen, maar daar was de phyton niet zo van gecharmeerd, hij wilde liever de struiken in.
Aan de andere kant van Noosa ligt het Great Sandy National Park, even met het pondje overvaren en je bent er. Als het eb is kun je hier over het strand heen scheuren, een aantal jaren geleden hebben we hier bijna onze auto aan verloren. Voor de zekerheid bij de plaatselijke VVV nagevraagd of het wel veilig was, zolang we alleen met rond laag water op het strand waren was er geen probleem. Op het strand mag je 80 km per uur, behalve op het deel waar gekampeerd wordt daar is de snelheids limiet 50. We hebben een aardige rit gemaakt en de auto heeft het gered.

In Noosa hebben we ook een dag rond gefietst om een idee te krijgen in welke wijk we willen wonen, maar eigenlijk was er geen wijk waar we niet zouden willen wonen.

Voordat we in Noosa kwamen zijn we eerst in Sydney geweest, het blijft een leuke stad, maar wij willen liever niet in de stad wonen. Het totale stadsoppervlak is 9 maal zo groot als heel Parijs, bijna iedereen woont in een vrijstaand huis en dat kost veel ruimte. Alleen al de hele stad doorkruisen kostte ons 2 uur. We hebben de stad in een paar dagen op ons gemak bekeken, Opera house, Botanical Gardens, Bondi Beach, beetje winkelen etc. Verder hebben we een gezellige avond gehad bij Wil (oud-collega Van der Valk) en Lawrence, in hun geweldige huis vlakbij het centrum en zijn we naar Billy Elliott de Musical geweest, mocht deze ooit in Nederland komen, het is echt super leuk!
Vlakbij Sydney liggen de Blue Mountains een prachtig natuurgebied waar je heel goed kunt wandelen. Hier hebben we 2 dagen gelopen. De eerste tocht ging door de Grand Canyon, een mooie vallei vol met varens en palmen. De tweede dag bij enorme watervallen met trappetjes naar beneden en dan verder langs de rotskloof over een richel naar de verderop gelegen Wentworth Falls. Deze wandeling gaf een geweldig uitzicht op de bossen beneden ons.

Vanaf volgende week hopen we voor een paar weken aan de slag te kunnen, maar dat gaat helaas lastiger dan we vooraf gedacht hadden. Klaas kon eigenlijk gaan werken in Caboolture (vlakbij Brisbane) en zou daar deze week een gesprek hebben. Totdat de mevrouw van de praktijk opeens na een week bedacht dat ze toch liever een vrouw in de praktijk wilde en nu zijn we weer terug bij af. (Klaas zegt: geitenwollensokkenpot) Hopelijk komt het bemiddelingsbureau morgen met een nieuw voorstel. We houden jullie op de hoogte.

• 28 Mei 2008 - 13:34

Frank M.:

Wat een bijzondere belevenissen allemaal. Leuk dat jullie nu ook echt jobs aan het zoeken zijn. Veel succes!

• 28 Mei 2008 - 14:42

Nancy En Kees:

Dag lieverds. Veel succes met het vinden van een job. En nog bedankt voor jullie lieve kaart en de foto's en namens Claudia hartstikke bedankt voor de leuke kaart ter ere van haar verjaardag.

Hou je taai!

• 28 Mei 2008 - 15:31

Hennie En Klaas:

Wat leuk allemaal. Nu het werk nog en dan een huis (niet te groot).
    Het lukt jullie wel daar samen.(belangrijk woord)
    Liefs ons

• 28 Mei 2008 - 16:49

Ramona:

Het ziet er goed uit allemaal. Leuke foto's zo kunnen we jullie toch nog een beetje volgen.

• 28 Mei 2008 - 17:17

Fabienne Beckers:

Hey Esther en Klaas,

Klinkt goed allemaal! Ik vind het erg leuk om jullie avonturen te volgen via deze site. Veel succes met het vinden van werk en een leuke plek om wonen.

Groetjes Fabienne

• 28 Mei 2008 - 17:21

Jaap Banga:

Hallo Klaasen Esther,

Mooie story en geweldige foto's. Valt mij van Klaas tegen dat de Python aan het langste eind trok. Zo te lezen komen jullie nogal eens een bekende tegen. Ik hoop dat jullie wat succes hebben met het vinden van werk.
    Groetjes, Pa

• 28 Mei 2008 - 17:26

Geertje :

Hoi lieverds.

Heerlijk zo weer wat te lezen, ook al hadden we al heel wat gehoord. Ik hoop dat je gauw succes hebt met je werk. We hebben ook even op googl gekeken en kunnen ons voorstellen dat jullie verliefd zijn, dat waren wij al nadat we de foto,s hadden gezien. we duimen hé.

dikke kus mama.

• 28 Mei 2008 - 20:32

Ina:

Ha lieve Esje en Klaas,

Fijn jullie vanmiddag weer gesproken te hebben. Mooie verhalen en mooie foto's. Succes met het vinden van een baan. Spreek jullie vrijdag weer.

Liefs, mama

• 29 Mei 2008 - 14:50

Persoontjes:

Fijn te lezen dat jullie ook weer aan het werk moeten....ha ha!!
    Was bijna om jaloers op te worden al die heerlijke reisverhalen en de nog mooiere foto's.
    Heel veel succes met de banenjacht en natuurlijk de huizenjacht.
    We lezen t snel weer.
    groet'n uut wiester

• 01 Juni 2008 - 19:31

Jan En Marijke:

Hoi Klaas en Esther
    we hebben elkaar gisteren nog even kort gesproken. Het was heel gezellig jammer dat jullie er niet bij konden zijn. Heb de skype verbinding bijna rond. Even een nieuwe camera kopen. Je moeder zag ik wel zitten maar zij mij niet. Wij hopen jullie binnenkort weer te spreken. Alvast succes met je werkvakantie.

Groetjes Jan en Marijke

• 03 Juni 2008 - 12:21

O En O Klink:

hoi,wat leuk dat wejullie even aan de telf hadden,konden we jullie stem weer eens horen,fijn dat het nu allemaal vate vormen aan gaat nemen,we nemen aan dat jullie uitzien naar de ouders......heel veel plezier daar in de verte

• 05 Juni 2008 - 18:49

Kees & Hermanna, Ass:

Lieve Klaas,
    Van harte gefeliciteerd met je verjaardag, leuke dag gehad? Of komt ie nog?
    Het feest van je ouders was supergezellig, dat zullen ze wel vrtellen.

Veel liefs van Kees & Hermanna uit Assen (Dan weet esther haar moeder wie we zijn !!)

• 13 Juni 2008 - 10:34

Sjoerd:

He hallo,

Klinkt allemaal erg leuk en spannend. Afwachten wat gaat gebeuren op werk gebied. Veel suuces.

Ps. Nederland is vet goed op het EK.

• 17 Juni 2008 - 04:12

Maarten En Marja:

Ha luitjes, nou ik ben weer helemaal bij, prachtige foto,s. Ik heb jullie nog een mail gestuurd hoop dat je hem hebben ontvangen.

Het aller beste met het zoeken van een huis en baan!!!!!!!!!!!!!!!

• 10 Juli 2008 - 09:01

Renee En Frans:

Wat ontzettend leuk om deze site te bezichtigen en nog leuker om te lezen dat alles zo goed gaat met jullie.
    Het blijft toch een hele belevenis lijkt ons zo.

De Ferrari doet het prima Eggie. Helaas staat hij/zij tegenwoordig niet meer voor onze deur maar in Voorschoten......uh toevallig woont Sophie daar.

Nou dikke zoen en tot snel.