Hup Holland Hup - Reisverslag uit Sydney, Australië van Klaas en Esther - WaarBenJij.nu Hup Holland Hup - Reisverslag uit Sydney, Australië van Klaas en Esther - WaarBenJij.nu

Hup Holland Hup

Door: Esther en Klaas

Blijf op de hoogte en volg Klaas en Esther

20 Juni 2008 | Australië, Sydney

Sinds ons vorige berichtje is er op werk gebied voor Klaas veel gebeurd. Uiteindelijk vroeg het bemiddelingsbureau of we naar Boyne Island wilden, ook wij hadden geen idee waar dit ligt, dus even op de kaart gekeken en het bleek zo’n 500 km boven Brisbane te zijn.
We kwamen op donderdag aan en Klaas kon op vrijdag meteen aan de slag. Dat weekend was hier het feest van het jaar ‘The Hook up’, iedereen is hier gek van vissen en the hook up is de grootste viswedstrijd van Australie. Volgens de collega’s van Klaas moesten we echt een kijkje gaan nemen ‘s avonds als iedereen terug is van zee. De eerste avond kwamen we aan om 21.00 uur maar was het hele terrein al uitgestorven, wel stonden er behoorlijk wat klapstoelen. De volgende avond gingen we dus maar wat eerder, het was een enorme drukte maar iedereen zat op z’n stoeltje naar het podium te kijken en te wachten op de loterij. Het was niet helemaal ons idee van een feestje.
Klaas heeft het op zijn werk erg naar zijn zin, leuke collega’s en leuke patienten met hele diverse klachten. Toevallig is de huisarts in het dorp ook een Nederlander. Bij hem en zijn vrouw thuis hebben we vorige week zaterdagnacht de voetbal gekeken. Klaas is woensdagochtend ook weer om 5.00 uur zijn bed uitgerold om bij hun thuis te gaan kijken, ik liet deze kans aan me voorbij gaan aangezien we toch al door waren. Vorige week zaterdag hebben we in het park gebarbecued met deze Nederlanders en een aantal vrienden, dat was erg gezellig. Ieder park in Australie heeft meerdere barbecues die je gratis mag gebruiken en dat doen de Australiers graag. Komende zaterdag zijn we bij Amerikanen die hier ook wonen uitgenodigd en ‘s nachts gaan we naar weer een andere Nederlander om voetbal te kijken. Al met al hebben we al best wat sociale contacten. Helaas is het alleen voor Esther lastig om in deze regio werk te vinden, de grootste werkgelegenheid is hier in de industrie en in de haven. Er is wel wat horeca (met name foute cafe’s) maar daar willen ze liever mensen voor een langere periode. Vanmiddag mag ik invallen als receptioniste in de fysiopraktijk en heel misschien is er volgende week ergens anders werk voor me.
Over drie weken komen Eric en Hettie aan en gaan we met hen naar het Great Barrier Reef om te snorkelen en te duiken. Daarna halen we Aad en Ina op in Brisbane en gaan we met z’n zessen op pad. Als zij weer weg zijn gaan wij ons settelen in de buurt van Noosa alhoewel we het hier ook steeds leuker gaan vinden.

• 20 Juni 2008 - 05:21

Frank:

Wat leuk dat jullie je zo thuis beginnen te voelen. Boyne is zo te zien een lekker klein stadje?! Veel plezier down under.

• 22 Juni 2008 - 17:37

Jaap En Geertje :

Hallo Klaas en Esther,
    Mooie foto's en heel fijn zo'n positief bericht te lezen. Jammer dat Esther (nog) niets kan vinden mar wie weet lukt het nog in de komende tijd. Leuk ook dat jullie zulke fijne contacten krijgen met verschillende mensen. Wij zijn weer gezond terug uit Frankrijk. Ook erg genoten. Groetjes, Pa en Ma

• 22 Juni 2008 - 20:23

Ina:

Net terug van ons dames tennis weekend. Hup Holland Hup kunnen we voor 2 jaartjes in de kast zetten maar ik heb toch maar weer een finale gespeeld ( helaas wel verloren). Veel gezelligheid gehad en goed weer.
    Nog 3 weekjes......

Kus, mama

• 23 Juni 2008 - 09:30

Maarten En Marja:

Ha Klaas en Esther, leuk weer eens een bericht van jullie te lezen.
    Is Klaas jarig geweest? Als dat zo is,nog van harte gefeliciteerd.
    Nog effe en dan zien jullie je fam. weer. Gezellige tijd!!!
    Maarten en Marja

• 23 Juni 2008 - 11:32

Karin:

Hoi, leuk dat jullie het zo naar jullie zin hebben!Die baan komt vast wel Esther.

• 15 Juli 2008 - 08:44

Sjoerd:

He hallo,

Alles goed daar?? Aan het duiken met Eric en Hettie. Verhalen klinken erg positief. Bedankt nog voor de foto en het kaartje. Veel succes verder.