Vakantie met de Groentjes - Reisverslag uit Hervey Bay, Australië van Klaas en Esther - WaarBenJij.nu Vakantie met de Groentjes - Reisverslag uit Hervey Bay, Australië van Klaas en Esther - WaarBenJij.nu

Vakantie met de Groentjes

Door: Esther en Klaas

Blijf op de hoogte en volg Klaas en Esther

06 Augustus 2008 | Australië, Hervey Bay

We hebben een hoop meegemaakt de afgelopen tijd. Eric en Hettie kwamen op 10 juli bij ons aan. Met z’n vieren zijn we 3 dagen naar Heron Island geweest om te duiken en te snorkelen. Voor Klaas en mij was het onze eerste duik, ik vond het best spannend maar het was onwijs gaaf. We hebben rifhaaien, schildpadden en een mantarog gezien. Zeker iets om vaker te gaan doen.
Een weekje later haalden we Aad en Ina op in Brisbane. Na een paar relaxte dagen daar vlogen we door naar Alice Springs. Op het vliegveld stond ons een verrassing te wachten, de huurauto was slechts geschikt voor 5 personen. Na een hoop gebel met het reisbureau kregen we een tweede auto mee en konden we eindelijk op pad.
We hebben een mooie rondrit van een week gemaakt, de Kings Canyon was een van de hoogtepunten en ook bij Kata Tjuta hebben we een mooie wandeling gemaakt.
Terug aan de Oostkust zijn we eerst naar de Gold Coast gegaan, waar Klaas, Eric en Hettie ook de surf getest hebben. De volgende dag hebben we gewandeld in het sub-tropisch regenwoud van Lamington National Park. Vooral het oversteken van de rivieren gaf wat problemen, na de overvloedige regen in de week voorafgaand aan ons bezoek. Omdat we niet allemaal bergschoenen hadden en deze toch wel handig waren moest er twee keer met schoenen gewisseld worden om droog over te kunnen steken.
In Noosa hebben Klaas en ik in gezelschap van Ina meerdere huurhuizen bekeken. Het eerste huis was gelijk het mooiste en twee dagen na het bekijken hebben we het huurcontract getekend. Ik zal een kleine impressie geven; als je via de voordeur binnekomt stap je gelijk de wonkamer binnen, links van de woonkamer zit een slaapkamer met inbouwkast, achter de woonkamer ligt een nieuwe moderne keuken en is er ruimte voor de eettafel, beneden ligt ook nog een kleine kamer en de badkamer, boven hebben we een ruime open ruimte die we als slaapkamer willen gaan gebruiken ook de badkamer is erg luxe en het hele huis heeft houten vloeren. Daarnaast hebben we een ruime tuin, met een overdekte verandah en een dubbele garage. Morgen kunnen we al de sleutel ophalen en vanaf vrijdag slapen we in ons eigen huis, op een luchtbed, dat dan weer wel. Gelukkig hebben we hier ook Ikea en gaan we vrijdag rondkijken om wat meubels te kopen.
Na Noosa zijn we richting Fraser Island gegaan, dat is het grootste zandeiland ter wereld. Op Fraser hebben we de four-wheel-drive capaciteiten van de auto uitgetest en de auto is met vlag en wimpel geslaagd voor de test; Geen zandduin was te hoog voor het monster.
Vanmorgen hadden we de apotheose van onze vierweekse trip, de whale watching tour. In Hervey Bay, de baai die ingeklemd ligt tussen Fraser Island en het vaste land van Australie overwinteren ieder jaar zo’n 300 bultrug walvissen. Als echte walvisvaarders trokken we kort na zonsopgang de baai op, zij het nu gewapend met een camera in plaats van een harpoen. De walvissen waren ons goed gezind en voerden een show op om niet gauw te vergeten. Meer dan 100 keer waren we getuige van springende walvissen, die dan met hun ruim 30 ton wegende lijf het water hoog op lieten spatten.
Morgen gaan we terug naar Noosa en overmorgen brengen we Eric en Hettie terug naar Brisbane. De vakantie zit er dan echt op en zelfs wij moeten dan weer aan het werk.
Wie graag wil komen logeren in onze casa en voor iedereen die zich betrokken bij ons voelt en graag leuke paketjes op wil sturen volgt hieronder nog ons adres;
Klaas en Esther
261 Edwards street
Sunshine Beach, QLD 4567
Australia

• 06 Augustus 2008 - 07:41

O En O :

goede morgen,
    dank voor jullie informatie(nog niet gelezen)
    ik heb naar jullie een mail verzonden,en een sms gedaan,mogelijk nog niet gelezen(allemaal niet zo mooi met Krijn)het is nog afwachten hoe het verder zal gaan.
    Jullie allemaal de gr van Ma

• 06 Augustus 2008 - 08:45

Persoontjes:

Gefeliciteerd met het vinden van een huisje.
    Fijn dat jullie vertrouwd kunnen shoppen bij Ikea.
    Succes met shoppen en werken etc.
    Hier alles goed, Viggo groeit goed en heeft zn eerste prikken doorstaan. Onze tuin begint ergens op te lijken, foto's staan wel op hyves.
    groetjes!

• 06 Augustus 2008 - 09:23

Mirela:

Gefelicteerd met jullie nieuwe stekkie! De foto's zien er briljant uit. Ik krijg de neiging in een vliegtuig te stappen en dit regenachtige land te verlaten. x

• 06 Augustus 2008 - 09:44

Persoontjes:

nog ff kort; je hint dat je graag pakketjes wil ontvangen, maarre wat willen jullie graag uitpakken....

• 06 Augustus 2008 - 11:07

Kees:

Fijn dat jullie nou eindelijk een echt plekje voor jezelf gevonden hebben. Het nieuwe adres staat genoteerd!

• 06 Augustus 2008 - 12:15

Persoontjes:

nog even kort; je hint dat je graag pakketjes wil ontvangen, maarre wat willen jullie graag uitpakken....

• 06 Augustus 2008 - 12:15

• 06 Augustus 2008 - 12:18

Persoontjes:

Leuk he, nu heb je al heel veel reacties....
    Hij gaf steeds een foutmelding dus deed ik het berichtje nog een keer, en nog een keer en nog een keer...
    Krijg je met long distance.. ha ha

• 07 Augustus 2008 - 12:44

Jaap Banga:

Heel fijn dat jullie nu een eigen huis hebben. Na maanden in de tent zal dat wel even wennen zijn. Zom aar water en stroom uit de kraan en stopcontact is toch wel een luxe. Geniet ook nog van de laatste dagen met Aad en Ina. groetjes, Pa

• 10 Augustus 2008 - 17:28

Petri:

gefeliciteerd met jullie huisje...ik hoop dat het jullie droom plek wordt...het klinkt geweldig en ik hoop dat ik het ooit een keer met eigen oogen zal zien. Heel veel geluk gewenst vanuit ned. heel veel liefs X

• 11 Augustus 2008 - 13:50

Tante Jannie:

Lieve allemaal, Mooi die foto's en wat hebben jullie weer veel gezien!!! Gefeliciteerd met jullie huis, lijkt me heel mooi. Wens jullie nog fijne dagen met elkaar.Aad,Ina,Erik en Hettie goede reis naar huis. Hartelijke groet.

• 14 Augustus 2008 - 19:52

Bri:

He Avonturiers,

Van harte gefeliciteerd met jullie woning!!! Gaaf hoor nu eindelijk jullie eigen stekkie. Klaas ik ga proberen je via de hotmail een mail te sturen binnenkort, hoop dat ie nog werkt want hier zie ik verder geen mailbox,

groetjes ook aan Esther

Bri