Integreren - Reisverslag uit Sydney, Australië van Klaas en Esther - WaarBenJij.nu Integreren - Reisverslag uit Sydney, Australië van Klaas en Esther - WaarBenJij.nu

Integreren

Door: Esther en Klaas

Blijf op de hoogte en volg Klaas en Esther

04 Oktober 2008 | Australië, Sydney

How're you going mates?

We hebben onze draai inmiddels aardig gevonden. Op het werk gaat het goed, The Boathouse Restaurant waar ik ben gaan werken is nu vier weken open en ik heb zelfs al vier bruiloften geregeld. Gelukkig gingen alle vier de bruidsparen blij naar huis. In het restaurant loopt het qua personeel nog niet helemaal op rolletjes, dus ook daar ben ik af en toe druk mee. Ik moet wel nog steeds een beetje wennen aan de Australische manier van communiceren met gasten, het is heel normaal om gasten met de voornaam aan te spreken (iedereen verwacht ook dat je zijn/haar naam onthoudt) en van "Hi guys how are you today?" kijkt niemand vreemd op. Ik probeer dus vooral wat minder formeel en losser te zijn in de communicatie, wat voor mij soms een beetje overdreven aan voelt. Het zal wel steeds meer wennen.

Helaas hebben we nog steeds niet alle meubels in huis, de bank die we besteld hadden was twee weken geleden binnen gekomen, maar er was iets mis met de bekleding, dus die is weer terug gestuurd. Als het goed is ontvangen wij de bank deze week, we hebben inmiddels ook een lekkere stoel gevonden, ook daar zit een levertijd van 5 tot 6 weken op en voor een salontafel kunnen we maar niet slagen. We zitten nu dus nog steeds op onze campingstoelen in de de woonkamer.

Sinds twee weken hebben we ons aangesloten bij een hardloopgroep, we trainen iedere woensdag om half zes 's avonds en zaterdag ochtend om 7 uur! Als dat geen integreren is, om 6 uur opstaan in het weekend om te gaan sporten is hier heel normaal. De eerste keer waren we echt verbaasd dat de zee al vol lag met surfers en dat het druk is met wielrenners, wandelaars en hardlopers. Toen we eenmaal aan het lopen waren vonden we het heerlijk en tegen 8 uur begint de temperatuur echt al op te lopen en waren we blij dat we zo vroeg gestart waren. We merken dat de zomer er aan komt, het is nu iedere dag rond de 25 graden en dat zal de komende maanden nog wel wat warmer worden.

Vanmiddag hebben we gewandeld in het National Park bij ons voor de deur, badlakens mee, want het park loopt door tot aan het strand. Heerlijk in zee gezwommen en daarna weer terug gelopen. Op de terug weg zagen we nog een koala in de boom. Het was dus een gevarieerde dag vandaag.

• 05 Oktober 2008 - 07:56

Daniël:

Lieve Klaas en Esther,

Het is bijna kerst, jullie zijn heel lief.
    Jullie moeten goed eten.
    Jullie moeten ook goed boodschappen en drinken doen.
    En jullie moeten goed computeren.
    Jullie moeten veel meer foto's maken en goed uitkijken, wandelen en fietsen.
    De foto's zijn leuk maar er moeten ook nog andere beestjes opkomen.
    Dikke kus van Daniël

• 05 Oktober 2008 - 08:01

Greet, Koen En Kids:

Wij zijn jaloers op jullie, hier stormt en regent het.
    Ik heb jullie mailtje ontvangen en we gaan vanmiddag even alles opzoeken. De jongens vonden de koala erg interessant ik moest wel even uitleggen waar z'n hoofd zat.
    Ik spreek jullie snel weer.
    Kus van ons allemaal

• 05 Oktober 2008 - 08:49

Jaap En Geertje:

Hallo kinderen. Fijn weer een berichtje te lezen. De foto's zijn fantastisch. Wij genieten hier van een echte herfstdag. Groeten, Pa en ma

• 05 Oktober 2008 - 09:11

Ina:

Lieve Esther & Klaas,

Klinkt allemaal heel vervelend! Wij moeten gaan wennen aan de herfst..... Vandaag een dagje met niets bijzonders. Heerlijk nadat wij gisteren de woonboulevards weer bezocht hebben op zoek naar bank, bed enz. Tot gauw weer!!
    Kus!

• 05 Oktober 2008 - 09:33

Henk & Marijke :

kreeg de site van jullie ouders zijn vrienden uit friesland
    hebben gister de dag met hen doorgebracht en veel over jullie gehoord\veel sterkte en een goed verblijf daar.
    gr. marijke de vries.

• 05 Oktober 2008 - 13:06

Persoontjes:

Hallo
    Dat ook wij een beetje jaloers zijn op het weer bij jullie hoef ik niet meer te melden denk ik, ach het heeft ook wel weer wat hoor, we zitten nu lekker met een bakje chips, (zelfgebakken) appelflappen, koffie en ranja te lachen om Alvin & the chipmunks. Een gezellige ouderwetse zondagmiddag.
    Die salontafel he....bij ons heeft t 6 jaar geduurd voor we DE tafel hadden gevonden, dus jullie mogen nog ff ha ha.
    Ook onze boys vinden de beestjes erg interessant, vooral de leguaan (verre familie van dino's......?!)dus kom maar op met de spannende beessies.
    Mensen veel plezier en succes met alles daar, geniet van het heerlijke weer en denk dan eens aan jullie kouw kleumende, weg waaiende familieleden...ha ha
    Tot de volgende keer...

• 06 Oktober 2008 - 21:22

Annelies&Frank:

Wat een ongelooflijk lieve koala! Wat leuk dat jullie alweer een loopgroep gevonden hebben. Wanneer is de marathon van Sydney? We zijn net 24 uur terug uit Keulen waar we het erg leuk (maar wel een beetje nat) hadden.

• 08 Oktober 2008 - 16:36

O En O:

Lieve Esther en Klaas,
    Fijn om weer wat over jullie te kunnen lezen.
    gelukkig heb je het goed naar je zin op je werk.
    En hoe gaat jullie huisdier heten?
    Jammer dat je bank er nog niet is,een lekker plekje in je huis daar kun je soms naar verlangen,maar dat zit er aan tekomen begrijpen we.
    En niet te vergeten nog gefeliciteerd met de verjaardag van klaas.

Bij ons gaat het allemaal goed,opa fietst nog iedere morgen,dat bevalt hem goed,en is ook goed voor hem.
    Gisteren heb ik de foto's bekeken,ik vind die slangen maar niks.
    Wat fijn dat je moeder er weer aan komt,we hopen dat jullie gezellige dagen zult hebben.
    Dit was mijn eerst geschreven mailtje,knap he...
    Groetjes, oma en ook van opa.

• 16 Oktober 2008 - 03:37

Maarten En Marja:

Ha luitjes,

heerlijk zo te lezen dat het zomer word bij jullie.
    Wij hebben maar weing gehad dit jaar, helaas.
    Fijn dat je moeder weer een tijdje bij jullie is. Geniet van de tijd samen.Hier gaat alles zijn gangetje. Martijn loopt stage in het gemeentehuis in Goedereede, lekker dichtbij. Hij zit op de ict afdeling en verbaasd zich dat ze in zo,n gemeentehuis weinig werken, veel koffie drinken en bij de wc is het altijd druk zegt hij. Mooie boel. Maar hij heeft het er heel leuk en dat is belangrijk.Mijn voet is weer open maar ik moet zeggen het geneest snel. Ik zit dan ook zowat de hele dagen. ik heb niet zo,n zin dat het weer 2,5 jaar duurt voor dat het dicht is.
    Fijn dat jullie je draai een beetje gevonden hebben.Tot mails!!!!!!!!
    M&M&M

• 18 Oktober 2008 - 17:10

Klaas & Hennie:

He die Klaas en Esther.

Alles goed bij jullie? De zomer komt er bijna aan. Heerlijk toch?
    Leuke huisdieren hebben jullie.
    Net iets anders dan een hond of kat.hihihi..
    We komen een klein stukje jullie kant op. Morgen gaan we met vakantie naar Thailand. Spannend dat wel maar eens helemaal anders.
    Hier is het nu echt herfst, mooi gekleurde bomen, met Luuk lekker door de bladeren lopen.
    Veel mooie paddestoelen.De echte..
    Af en toe lekker fris met een zonnetje.
    Kim heeft afgelopen Zondag de Halve Marathon uitgelopen in 1 uur en 53 min. Knap he.. Voor Klaas was het te warm en hij had een lies blessure. Erg sneu voor hem. Hij had graag samen met Kim gelopen.
    Lieve mensen het ga jullie goed.
    Liefs vanuit Eindhoven Sr.en H.