Relaxed Laos - Reisverslag uit Vientiane, Laos van Klaas en Esther - WaarBenJij.nu Relaxed Laos - Reisverslag uit Vientiane, Laos van Klaas en Esther - WaarBenJij.nu

Relaxed Laos

Door: Esther en Klaas

Blijf op de hoogte en volg Klaas en Esther

26 Februari 2009 | Laos, Vientiane

We zijn inmiddels alweer een week in Laos, de tijd is omgevlogen! Bij de grens moesten we zoals verwacht de corrupte douane betalen om Cambodja met paspoort te mogen verlaten en 200 meter verder op om Laos in te mogen. Gelukkig gaat het niet om wereld bedragen, maar alleen al om het principe is het wel irritant om een dollar p.p. per post te moeten betalen die rechtstreeks in de zak van de douanier gaat. Klaas heeft nog geprotesteerd, maar helaas maak je het proces dan alleen maar trager voor je zelf. In Laos zijn we eerst naar Dong khong geweest, een van de vele eilandjes net over de grens in de Mekongrivier. Dit eiland was heerlijk relaxed, de eerste dag hebben we 's middags met veel moeite een stukje hardgelopen. De volgende dag hebben we het eiland rondgefietst en vele kleine dorpjes en rijstvelden gezien. Vervolgens zijn we doorgereisd naar het Se Pian National Park, vanuit een ecolodge waar je olifanten en waterbuffels vanaf je balkon kunt zien, gingen we op twee daagse trekking door het park. Een geweldige tocht door de jungle, met een overnachting in een klein berg dorpje. We hadden een goede gids waardoor we veel over de natuur en de bevolking te weten gekomen zijn. Vanochtend zijn we met de bus naar pakse gegaan en hadden we een hele bijzondere passagier op de achterklep (zie foto).
Groetjes, Klaas en Esther

• 26 Februari 2009 - 15:39

Geertje:

Hoi lieverds
    Wat maken jullie weer een prachtige reis. Wel bijzonder hoor, zoveel zien . Lief varkentje als reisgezel. Veel plezier met de brommertjes en veel liefs van mama.

• 27 Februari 2009 - 16:52

Persoontjes:

wauw wauw wauw wauw
    dat was t eigenlijk wel...
    Jeetje wat weer een leuke verhalen en mooie foto's, heerlijk hoor die verhalen over 'onbekende' landen..
    Geniet er maar weer lekker van voor ons allemaal.
    liefs uut Wiester

• 01 Maart 2009 - 09:34

Jelle Bakker:

mooie foto's we hebben ze alemaal bekeken met al
    beesten in het wild zijn echt heel mooi groetjes

jelle

• 01 Maart 2009 - 11:31

Marco:

Hey vrienden,
    ik heb de link van Steven doorgemaild gekregen, ik was niet van het bestaan van de site op de hoogte en heb dus maar even alle foto`s bekeken. Wat een enorme variatie aan foto`s. Jullie zijn maar `rijke` mensen met deze schat aan ervaringen. Geweldig, geniet er van!! Ik hoop jullie te ontmoeten als jullie in NL zijn. Zwaai, Marco

• 01 Maart 2009 - 12:10

Michael:

Beste Klaas en Esther, 24 april vertrekken Irma de kinderen en ik naar Thailand. Leuk om al iets te lezen over het grensgebied met Laos. Gaan jullie nog naar Chiang Mai?