Weer op australische bodem - Reisverslag uit Sydney, Australië van Klaas en Esther - WaarBenJij.nu Weer op australische bodem - Reisverslag uit Sydney, Australië van Klaas en Esther - WaarBenJij.nu

Weer op australische bodem

Door: Esther en Klaas

Blijf op de hoogte en volg Klaas en Esther

26 April 2009 | Australië, Sydney

Na onze geweldige reis door Azië kwamen we eind maart aan in Nederland. In 2,5 week hebben we heel erg veel leuke dingen gedaan met vrienden en familie en daarnaast ons kapot gelopen tijdens de marathon van Rotterdam. Doordat het trainen in Azië niet mee viel en er dus de laatste 9 weken voor de marathon weinig kilometers gemaakt waren, hadden we allebei rond de 26 km een enorme dip en daar kwamen we ook niet meer echt uit. Gelukkig hebben we de marathon toch uit kunnen lopen en konden we met een goed gevoel en pijn in de benen terug naar Voorhout.
We zijn nu sinds anderhalve week weer in Australië en Klaas heeft zelfs al een hele werkweek achter de rug. We resideren voorlopig nog even op de camping, maar we zijn hard op zoek naar een huis in Boyne Island of Tannum Sands. Er is voldoende te huur, maar onze smaak verschilt toch iets met die van de gemiddelde Australiër en de huizen die we wel mooi vinden zijn vaak van het formaat paleis (4 slaapkamers, studeerkamer, 2 woonkamers, 2 badkamers en dubbele garage) en zijn iets duurder dan we eigenlijk van plan waren uit te geven. We wachten nog even een week af, want er komen bijna iedere dag wel een paar nieuwe huizen op de markt.
We zitten op de camping helemaal niet slecht, we hebben een grote tent kunnen lenen en het is hier tot nu toe elke dag heerlijk weer, dus als we vrij zijn zitten we lekker buiten. Gisteren hebben we een mooie 4WD tocht gemaakt door het nabij gelegen Deepwater NP en vannochtend even een duik genomen in de zee, vanmiddag barbequen in het park, zo komen we onze weekenden heel relaxed door.
Ook Esther is alweer aan de slag, het is nog geen wereldbaan maar ik kan een aantal uren per week in de bediening werken in een hotel in Gladstone. Het hotel heeft naast een restaurant ook vergaderzalen, het is wel heel erg oubollig, ik denk dat het te vergelijken is met Hotel Sassenheim 20 jaar geleden. Het is een mooi begin, nu kan ik rustig om me heen kijken voor wat anders.

Zodra er nieuws is zetten we dat op deze site!
Liefs, Klaas en Esther


  • 26 April 2009 - 08:28

    Ramona:

    Goedemorgen, jullie zitten daat beter als hier het is hier nu slecht weer. Na al die mooie dagen valt dat erg tegen. Had gehoord dat de marathon erg zwaar was maar dat jullie hem wel uit hebben gelopen. Helaas kon ik er niet bij zijn.Op mijn programma staat er voor dit jaar geen marathon wel heb ik gisteren samen met Walter ( van de Spartaan ) 30 km. gelopen hij had namelijk Rotterdam niet uitgelopen en kijkt nu uit naar een andere marathon. groetjes en we spreken elkaar weer via de mail. Ramona

  • 26 April 2009 - 09:28

    Linda:

    Hoi Klaas en Esther!
    leuk jullie site! Zit nu bij opa klaas...hihi. en lees ff jullie verhaal.Jammer dat ik niet bij jullie feest kon zijn. Was wel heel leuk geweest hoorde ik. Knap hoor 42 km, poeh...nu weer lekker in de buitenlucht aant lopen?
    succes met de huizenjacht,
    liefs Lin en boyz

  • 14 Mei 2009 - 08:43

    Michael:

    Beste Esther en Klaas, geinspireerd door jullie reisverhalen en ons 25 jarig huwelijk zijn Irma en ik met de kinderen bijna aan het einde van een fantastische rondreis door Thailand (davidsonnetjesinthailand) Ik wens jullie veel succes bij het vinden van een geschikte woning en een aangename werkkring. Vanaf zondag a.s ben ik weer thuis. Zullen we dan weer eens Skypen Klaas? Groeten vanuit Ko Samui

  • 05 Juni 2009 - 11:28

    O En O:

    Hoi,

    Wel laat om op dit bericht te reageren,maar dat wil niet zeggen dat we het niet hadden gezien.
    Maar we willen Jou Klaas maar ook Esther feliciteren met je verjaardag,we hopen dat jullie al wat gezetteld zijn en dat je een fijne dag zult hebben....Ik wilde via skype je benaderen maar dan moet ik een wacht woord invullen,dat heb ik niet ,of ik weet het niet meer...het is wat met die ouwetjes,ze willen wel meedoen maar lopen nogal eens vast!!!!

    De hartelijke groeten van uit menheerse van O en O

  • 08 Juni 2009 - 06:03

    Maarten En Marja:

    Ha Klaas en Esther,
    Ik begrijp uit het berichtje van opa en oma dat jij Klaas jarig bent geweest.
    Nou allebei nog van harte gefeliciteerd.
    We hopen dat jullie al een beetje alles weer op de rails hebben en misschien al weer een huis hebben.
    Het huis van je ouders Esther is echt toppie. Puntje af!!
    Een groet uit het op dit moment zonnige Nederland.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Klaas en Esther

We wonen alweer 1,5 jaar in Australië en dat bevalt heel goed. Zo goed zelfs dat we net een huis gekocht hebben!

Actief sinds 23 Juli 2012
Verslag gelezen: 161
Totaal aantal bezoekers 55990

Voorgaande reizen:

27 Januari 2008 - 28 Januari 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: